Satisfactory – İnceleme
0

Satisfactory – İnceleme

Haz 17 GamerAdmin  

Satisfactory – İnceleme

Günümüzde simülasyon ve birçok üretim ile ilgili oyun piyasaya çıkmaya devam ediyor. Tabi bunların bir elin parmaklarını geçmeyecek kadarı devam ediyor ama diğerleri daha doğrusu birçoğu bazı yerlerde tıkanıp kaldıkları için de silinip gidiyorlar. Bunlara örnek ise Internet Cafe Simulator, Border Officer gibi oyunlar. Çünkü düşük bütçeli ve birçoğunun da oyunu ele alması konusunda sıkıntıları olan ve sizi serbest bir alanda kısıtlayan türlerden. Bu da doğal olarak oyun olgusu yerine sizi zorla farklı durumlara yönlendirmesi de gerçekten oyunun ömrünü kısaltıyor.

 

Fakat bir elin parmaklarını geçmeyen ve size bir bakıma fikir açısından, açık dünya açısından sınırsız bir hareket alanı sağlayan oyunlarda var. Bunlardan ilki Space Engineer ve bu oyundan sonra gerçek anlamda ekrandan kalmayacağınız bir diğer oyun Satisfactory. Konsept konusunda, fikir konusunda büyük bir baş yapıt bence. Tabi açık dünya alanı çok geniş ve farklı haritalar üzerinde istediğiniz noktaya özgürce gidip o bölgeyi sizin keşfetmenizi sağlayan uzay temalı, fakat üretim odaklı bir simülasyon üretim oyunu. Bir çoğunuzun kulağına tam bir mühendislik simülasyonu olarak söylenti şeklinde gelmiştir. Lakin gerçekten oynanış olarak, oyun amacı olarak bir bakıma uçsuz bucaksız bir oyun.

Oyunun yayımcısı ve geliştiricisi olan Coffee Stain Studios Unreal grafik motoru ile böyle bir oyunun yapılabileceğini, bir fikirden belki de yola çıkarak oyun severlere oyun tadını verebileceğini göstermiş durumda. Uzunca zamandır böyle bir oyun ile karşılaşmamak aslında büyük bir kayıptı. Tabi Space Engineers hala hali hazırda optimizasyon sorunları sebebi ile oyun severleri de sistemleri iyi olsa da zor durumda bıraktığı da oluyordu. Fakat bu oyun öyle değil ve kararlı olduğu gibi kendisini size saatlerce oynatma potansiyeline sahip. Öncelikle oyunda bir gezegendesiniz. Space Engineer daki gibi de ekipman ayarlayıp farklı bir gezegene uçmuyorsunuz fakat geldiğiniz gezegendeki yer altı kaynaklarını sömürüp belirli görevleri tamamlamanız ve devamında ise geliştirmeleri sırasıyla yapmanız gerekiyor. Oyun daha erken erişimde olduğu halde kendine bağlıyor. Hani bazı oyunlar olmamıştır da işte erken erişim yalanı altında sadece yeni şeyler değil de optimizasyon konusunda kabir azabı yaşattığı için önden paraları cukkaya atıp sonra tembellikten akıllarına oyun yorumlarına bakmak gelir ve küfürleri görünce iş yapmaları akıllarına gelir ya oyun geliştiricilerin, işte bu durum bu oyunda yok arkadaş.

Helal olsun hem optimizasyon konusunda hem oyun içi ekipmanlar konusunda çılgın derecede bir çeşitlilik var. Hatta oyunda bu çeşitlilik sizi detaylar içerisinde kaybolmamanız için de zaten görevlerle birlikte destekliyor. Sizde oyunu hiç bilmeseniz dahi her araştırma ve geliştirmede oyunun amaç katmanını öğreniyorsunuz. Mesela bir alet geliştirmeniz lazım ki bazı yer altı kaynaklarını üretmek için daha iyi daha hızlı bir ekipman ile amacınıza daha hızlı ulaşabilesiniz. Bu arada oyunda üç farklı geliştirme durumu var. Birincisi ilk oluşturacağınız merkez üzerindeki konsol ekranından, tabi bu uzay asansörünü oluşturmadığınızda bir yere kadar gelişim sağlayabiliyorsunuz, ikincisi uzay asansörü denilen bir yapı, üçüncüsü ise daha detaylı ve size hız ile pratikliği kazandıracak olan araştırma geliştirme tezgâhı. Bu üçü de birbiri ile bağlantılı. Şimdi her geliştirmenizde envanter ekranınıza yeni inşa edebileceğiniz şeyler ekleniyor. Bu da kaynaklar konusunda yan ve tam mamur ürünlerin birleşiminden amacınıza ulaşmak için gerekli olanı düşünerek hareket etmenizi sağlıyor. Tabi az da olsa oyunda birkaç farklı yaratık da var savaştığınız ama emin olun siz onlara dokunmazsanız onlar da size dokunmuyorlar (İlkay Alpgiray sözü gibi oldu).

Neyse gelelim oyunun mekaniklerine. Unreal grafik motoru ile yapılan oyun açıkçası diğer grafik teknoloji türevlerine göre çok daha başarılı ve kararlı. Sisteminizi de zorlayan bir yapısı da yok. Mesela detaylı olan grafik seçeneklerinde kararsız bir sistem kullanımı durumu olmadığından, ekran kartınızın da kasmalar ile savaşması söz konusu olmuyor. Malum Space Engineer gibi bir oyunun en büyük baş belası oyun içerisindeki grafik teknolojisinin diğer birimler ile uyumsuzluğu nedeni ve grafik teknolojisinin de eski olup basit kalması sebebi ile bir yerlerde şişme yapıp bunu da oyuna yansıtması idi. Fakat yeni teknolojinin nimetlerini güzelce kullanıyor bu oyun. Çok da başarılı. Oynanış olarak da zorlanmayacağınıza eminim.

Grafikler ise güzel ve tatminkâr. Yani sırf kafa dinlemek için bile oyuna girip biraz etrafı dolaşmanız yeterli. Bu tarz oyunlarda amaçlar belli olduğundan sıkıldığınızda birkaç tur atıp tekrar üssünüze dönmeniz sizi oyuna tekrar odaklama açısından yararlı oluyor. Zaten çevre modellemeleri ve şu uzun boylu kambur yaratıkların üzerine çıkıp başka yerlere zıplama ile keşfetmeniz de oyuna farklı bir hava katıyor. Ben şu ana kadar hiçbir grafiksel hata ya da sorun yaşamadım. Oyunu Msi 1070 Armor 2X 8GB ekran kartı ile saatlerce oynadım. Tabi size tavsiyem oyunu uzun süre oynayacaksanız ekran kartınızın fan ayarını otomatikten çıkartın ve yüksek seviyelerde tutun. Böylelikle görüntü ayarlarınıza göre ekran kartınız 40-60 derece (minimum görüntü ayarları ve maksimum görüntü ayarları) arasında bir sıcaklık ile kararlı bir şekilde oynamaya devam edebilirsiniz.

Oynanabilirlik ise oyunda sizi zorlamayan, keşfettikçe de kendine çeken bir yapıda olduğu için bir anda yaratıkların baskınlarına ya da büyük felaketlerle uğraşmıyorsunuz. Yani yaratıklara dokunmadığınız sürece herkes kendi ekmeğine bakıyor desek yalan olmaz. Bu da sizi zorlamıyor. Lakin oyunda bir durum var. Belirli yerlerde yeşil renkte bir gaz olayı mevcut. Sonuna kadar gelişme sağlayamadım hala devam ediyor olsa da bu yeşil gaz haritanın belirli yerlerinde yolunuzu kesiyor demek yalan olmaz. Bilmiyorum belki geliştireceğiniz daha farklı bir ekipman ile aşılıyordur.

Oyunda bir hikâye hem var hem yok gibi. Yani oyun içi sizinle iletişime geçen bir sistem konuşmakta ve her geliştirmeden sonra sizinle irtibata geçiyor. Ama bunun haricinde kimse ile konuşmuyor ya da görüşmüyorsunuz. Bu hikâyenin olmadığı kısmı desek yalan olmaz. Olduğu kısım ise aslında sizin geliştirme amaçlarınız. Her yeni geliştirme ile size bir sonraki adımın bilgileri verilmekte ve sizde ona göre seçip ayar yapmanız gerekmekte. Bu da olayın ufak da olsa bir hikâye kısmı.

Oyun içi atmosfer ise sizlerin takdirinde. Müzikler ve çevresel etmenler sizi oyuna bağladığı gibi yapacağınız işten sıkılıp etrafta dolaşmanız içinizi ferahlatıyor. Özellikle de gözetleme kulesi inşa edip çevreye baktığınızda gerçekten güzel bir manzara karşınıza çıkıyor. Bu konuda hakkını yememek lazım. Tabi yaratıklarla kapışmanız ya da bazı engelleri aşmak için ekipmanları kullanmanız oyundan sizi soğutmuyor.

Genel anlamda baktığınızda oyun hem fiyatıyla hem de sizi bağlamasıyla kendini cazip hale getiriyor. Bence kaçırılmayacak bir oyun hem tek başınıza hem de arkadaşlarınızla birlikte büyük bir eğlence yaşamak istiyorsanız biçilmiş kaftan diyebilirim. Bu arada hatırlatmamda yarar var. Bu oyun internet bağlantısına ihtiyaç duyuyor. Sebebi ise erken erişim olmasına karşın kendi yerel sunucunuzda dahi oynamak isteseniz internet üzerinden sanırım hile ve bazı illegalitenin önüne geçmek için böyle bir koruma sistemine gitmişler. O yüzden bilginiz olsun ister tek kişilik ister arkadaşlarınızla oynamaya başladığınızda internet bağlantınız yoksa zor yani.

Bir konuda daha fazla anlatmaya gerek yok oyunu. Alıp oynayın ve kütüphanenizde iyi ve güzel bir oyun olarak hep hatırlayın.

İyi oyunlar…

Satisfactory
Satisfactory
Developer: Coffee Stain Studios
Price: 50 TRY
  • Satisfactory Screenshot
  • Satisfactory Screenshot
  • Satisfactory Screenshot
  • Satisfactory Screenshot
  • Satisfactory Screenshot
  • Satisfactory Screenshot
  • Satisfactory Screenshot
  • Satisfactory Screenshot
  • Satisfactory Screenshot
  • Satisfactory Screenshot

Yazarın Hakkında: GamerAdmin

2003 yılında sistem mühendisliği (MCSE) eğitimi alan yazar, Sakarya Üniversitesi Bilgi Yönetimi mezunudur. Kendisi 1989'dan beri oyunlarla haşır neşir olan yazar, bu yıldan yanadır oyunlar hakkında bilgi sahibi olup, kendisi bir oyuncudur. Bilgilerini ve bitirdiği oyunların tam çözümleri hakkında sitede paylaşımlar yapmaktadır. Sorularınızı lütfen iletişim kısmındaki e-posta adresinden gönderiniz.

Yorum yaz

Yorum yazabilmek için giriş yapmalısınız.