Resident Evil 2 Remake – İnceleme
0

Resident Evil 2 Remake – İnceleme

Tem 13 GamerAdmin  
Spread the love

Resident Evil 2 Remake – İnceleme

Oyun dünyasının efsanelerini belirleyen, özellikle de Zombi Oyun Kültürü’nü oyun dünyasına sokan Capcom, artık yeni bir trend oluşturdu. Eski oyunların yeni teknolojilerle, bazen de yeni hikâye geliştirmeleri ile birlikte piyasaya sürmeye başladı. Malum ilk oyunun Remake versiyonunu daha 2015 yılında bilgisayara da uyarlanmasıyla (İlk olarak oyun Game Cube için 2002 yılında piyasaya çıkmıştı) artık yeni bir trendin fişeğini ateşlemiş oldu. Oldu da acaba gerçekten oyun severlere eski oyunları nostalji tadında bir hissiyat uyandırdı mı?

Bu soru bazı oyunlarda evet, bazı oyunlarda hayır olarak cevaplanabilir. Bir oyunun Remaster ile Remake arasındaki farkı bilmeyenler için söyleyelim, Remake bir oyunun eskiye bağlı bazı argümanları kullanarak, oyunun hikayesini değiştirme ile devam eden birçok değişikliği de içinde barındıran sistemdir. Remaster ise oyunun ilk hikayesine bağlı kalarak, bazı ekipman ve argümanları değiştirmenin yanı sıra bu değişikliklerin oyunun hikayesine sadık kalınarak yapılan sistemdir. Arasındaki fark bariz olarak biri eski hikâyeyi değiştirerek yapılan bir oyun, diğeri ise eski hikâyeye sadık kalınarak çevresel etmenleri de bu hikâyeye bağlı bırakarak yapılan bir oyun.

Yeni nesil zombiler

Açıkçası baktığımızda yapımcılar tarafından yapılanlar dağlar kadar farklı olabilmekte, bazen de çok büyük bir fark olmadan nostalji havasını verebilmektedir. Mesela Resident Evil 1’deki HD Remaster adının eklenmesi bu sebeptendir. Büyük bir iddia da bulunarak her türlü yapımcı bu şekli kullanıp yapıyor, Remaster ismini duyduğunuzda almayın gibi bir şey söylemek haksızlık olur. Bu sadece Capcom’un edindiği bir huy oldu, o sebeple yarın bir gün çıkıp da tam tersini yaparsa da kimse şaşırmasın derim. Çünkü unutmayın oyun dünyası ve özellikle şirketler stratejik olarak yapacakları adımı kazançlarına göre endeksledikleri için her şeyi mubah görebiliyorlar. Bu da her gün sevdiği yemeği yiyenin, bir gün farklı bir yemeği tatması gibi bir durum. Ama bir günlük!

Marvin

Resident Evil 2 tekrar yapım süreci nasıl başladı derseniz, aslında Playstation’da bu konuda yapılan Shooter benzeri oyunlar vardı. Resident Evil Chronicle’s HD Collection adıyla 2012 yılında çıkan ana oyunların hepsinin bir karması olarak nişan alma oyunu çıkartılmıştı. Hem de HD kalitede. Hatta Resident Evil 4’de kanlı bıçaklı olan Krauser ile Leon’un düşman olmadan önceki hikayesi de anlatılmıştı. Sanırım bu kazanç tatmin etmemiş olacak ki, yıllar sonra bilgisayar oyuncularının da paralarını ceplerinden alma konusunda ciddi bir düşünmüş Capcom!

Ada Wong

Neyse gelelim Resident Evil 2’nin bayağı bir sene sonrasında yapılıp karşımıza sunulmuş haline. Konsol oyuncuları çok iyi biliyor ki konsollarda kullanılan ekran kartları genelde Amd firmasının ürettiği kartlardır. Lakin bilgisayar oyuncularının kafalarının karıştığı bir durum var. Konsollarda kullanılan ekran kartı çipleri neden bilgisayarlarda bu kadar güçlü olamıyorlar diye. Olay aslında çok basit. Konsollara özgü ultra mega bir ekran kartı özel olarak üretilmiyor. Sadece ekran kartı konsolun kullandığı sisteme özgü kodları rahatça işleyebilsin diye, masa üstü bilgisayarlardaki ya da laptop bilgisayarlardaki gibi ana kartların çok fazla bağlantılı olan veri yollarını kullanmadıklarından, yüksek bir güç sağlıyorlar konsollara. Bu da bir işlemcinin 100 veri yolundan 15-20 veri yoluna işlemleri düştüğünde malum 20 veri yolundaki işlemin verimliliği daha fazla olmaktadır. Tabi konsol programcıları oyunlarını da bu basit sistemlere göre yaptıklarından, hata oranı az olarak yüksek performans ve verimlilik elde ediyorlar. Bu da sıra dışı bir oyun zevkini yaşatıyor.

Leon S. Kennedy

Bu yeni oyunda da ne yazık ki ilk olarak bilgisayar sistemlerini de düşündüklerinden, sanırım ilk hatayı en üst seviye ekran kartını düşünerek hareket etmişler. Mesela piyasada ortalamanın üzerinde olan en yüksek Nvidia ekran kartlarının Vram boyutları 12 GB olduğunu gördüğümüzde (RTX 2080 ve serileri çıkmadan önce oyun çıktı) hangi kafaya göre oyunun bütün tam ayarları açık olduğunda 16GB Vram isteyen bir optimizasyon yaptıkları da muamma ve komedi!

Benim sadece o boyuta çıkabilmem için R9 Fury Tri-x kartından 4 adet sistemime bağlamam gerekiyor ki bu da imkansıza yakın bir durum. Yani oyuna 200 TL’nin üzerinde para verip bütün ayarların açık olması için ekran kartına ödemem gereken para ise 16000 TL civarında olacak. Hmm, acaba Capcom piyasadaki kartlara bakmadan ellerindeki Amd Radeon RX Vega kartları ile mi bu kıyası yaptı? Çünkü DX 12 de en fazla Vram isteği oyunda 16GB ve bu da sadece bu kartlarda tam manası ile var. Tabi bu kartlar da oyunun çıktığı zamana göre ülkemizde 10000 TL ve biraz altında olduğunu da söylemekte yarar var. Şu an yeni çıkan Amd Radeon VII HBM2 7nm ekran kartı 6000 TL civarında! Yani bir oyunu tam ayarda oynamak için ekstradan gereken para. Saçma geliyor bana.

Oyun hikayesinin değişmesi ile çevresel ekipman ve araçların sadece bu yeni değişen hikâye sistemine uyum sağlamasıyla oyuna başlıyorsunuz. Çevresel modellemeler eski oyundan da hatırlayacağınız üzere karakola yola koyulma ile ilk adımı atıyorsunuz. Hatta Marvin adlı polis arkadaş bile düşünülmüş ama ne hikmetse Marvin ölüyor. Evet hem de hemen değil, kademeli olarak. Bu da modellemelerin zamana göre değişimlerinin örneklenmesi adına bir teknoloji olsa gerek.

Karakolun Önü

Grafikler konusunda ise bir bakıma Resident Evil 6’nın kullandığı oyun motorunu geliştirerek farklı bir yere getirmişler. Oyundaki sahneler ve kapışma anlarındaki renkler, kan akma durumları falan abartı derecesine yakın bir görsel şölene dönüştürülmüş. Yani Capcom oyunculara bakın arkadaşlar bu bol kanlı bir vahşet oyunudur demeye getirmiş sanki. Yahu arkadaş hiçbir aklınız çalışmadı önceki oyundan da mı hiç ibret almadınız, oyuncuların düşündükleri de sizi hiç mi alakadar etmedi? Sanırım hiç geri dönüşleri takmamış oyunculara ait olan Capcom. Kimse Resident Evil 2’deki (ilk eski oyundan bahsediyorum) yaratıklara ve kan sahnelerine bayıldığı için o oyunu almadı ya da o oyunu sırf zombilerle kapışmak için de almadı. Neden bu kalın kafanıza bu gerçekleri kabul ettiremiyorsunuz? Oyunun hikayesi ve oyun içerisindeki mekanikleri oyuncuları ilk oyunun efsane rütbesi almasını sağladı.

Sherry.

Oyun için atmosfer ise ikiye ayrılıyor. Evet ikiye ayrılıyor, ilki Capcom’un oyun içi yeni nesil müzikleri ile saçmalayan hikayesini birleştiren versiyon ile ikincisi olan durum ki o da şu; eski olan oyunun ilk versiyonundaki oyun müzikleri. Fakat müziklerin nostaljiyi çağrıştırması oyunun hikayesinden farklı hareket edilmiş olması gerçeğini değiştirmiyor. Yani sana ilaç veriyorlar ağzında sarımsak tadını alıyorsun, ama biliyorsun ki o bir ilaç, gerçek bir sarımsak değil. Bu şekilde saçma bir duruma sokmuşlar oyunu diyebilirim. Yüksek dozajda sadece bir yer var o da William Birkin’in vinç ile kapıştığınız yer. Onun haricinde çok büyük bir heyecan ya da zorlama üstüne eski oyuna oranla bir etkisi yok.

Oynanabilirlik ise eh işte dedirtecek kadar. Standart olanın dışında pek bir değişiklik yok. Zaten olmasın da bu sefer güzelim oyunun oynanabilirliği konusundaki mekaniklerini de hiç eder bu Capcom. Ne de olsa Counter Strike tarzında bir oyun bile çıkartmış olan Capcom, bu efsaneleri de tarihten silmek için mi bir çaba içerisinde bilemiyorum. Tabi sistemsel olarak az Vram ile de oyunda kasılma ya da takılma gibi sorunlarla karşılaşmıyorsunuz. Bu da aslında bir artı ama neye göre kime göre. Hele o Mr. X yok mu? Arkadaş ilk oyunda adam yere seriliyordu, şimdi bizim Mazhar Osman gibi düşünce kaosu geçirir gibi yere çömeliyor. Tamam eski oyunda da hemen ölmüyordu lakin arkadaş her zaman farklı yerlerden gelmesi de sanki oyunda birden fazla Tyrant varmış hissi uyandırıyordu. Ama siz ille de bu robotun tek olduğunu gözümüze sokarcasına oyuna aktarmışsınız.

Genel olarak bakarsanız evet diyebileceğiniz, daha fazlasını hak etmediğini düşünecebileceğiniz bir oyun demekle kalacağınızı belirtmem gerek. 200 TL civarındaydı, şimdi ise her şey dahil 470 TL civarında. Ne diyeyim, sadece kurla alakalı bir durum olmadığı aşikâr. Çünkü ön sipariş ile aldığım zamanda Euro kuru 7 TL civarındaydı. Şimdi ise daha düşük. Yorumu size bırakıyorum.

Heyecanlı dakikalar.

Tavsiyem eğer ki illa arşivde olacak bu oyun diye düşünüyorsanız ilk uyarım asla hemen almayın. Bir indirimde 200 TL’nin altına düştüğü takdirde size de uygun ve bütçeniz el verirse alın derim. Aksi halde bu kadar paraya değecek bir özelliği yok. Tabi 470 TL civarındaki oyun versiyonunun içerisinde indirilebilir içerikler de dahil. İndirilebilir içeriklerin toplam fiyatı ise 145 TL. Oyunun boyutunu da varın sizler düşünün. Dediğim gibi indirimde bayağı bir aşağı düşmedikçe ücreti almanızı tavsiye etmem. Ama ille de alacağım diyorsanız da emin olun nostalji yaşatmayacağı ve tek düze bir Resident Evil oyunu olduğunu görüp, bitirdikten sonra silip kaldırabileceğiniz bir oyun.

RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2
RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2
Developer: CAPCOM Co., Ltd.
Price: 399 TRY
  • RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2 Screenshot
  • RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2 Screenshot
  • RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2 Screenshot
  • RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2 Screenshot
  • RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2 Screenshot
  • RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2 Screenshot
  • RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2 Screenshot
  • RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2 Screenshot
  • RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2 Screenshot
  • RESIDENT EVIL 2 / BIOHAZARD RE:2 Screenshot

İyi oyunlar…

Hakkında GamerAdmin

2003 yılında sistem mühendisliği (MCSE) eğitimi alan yazar, Sakarya Üniversitesi Bilgi Yönetimi mezunudur. Kendisi 1989'dan beri oyunlarla haşır neşir olan yazar, bu yıldan yanadır oyunlar hakkında bilgi sahibi olup, kendisi bir oyuncudur. Bilgilerini ve bitirdiği oyunların tam çözümleri hakkında sitede paylaşımlar yapmaktadır. Sorularınızı lütfen iletişim kısmındaki e-posta adresinden gönderiniz.

Yorum Yaz

Yorum yazabilmek için Giriş yapmak zorundasınız.